Siirry sisältöön

Tältä sivulta löydät kootusti kaikki Porvoon kaupungin digitaaliset palvelut, sekä tietoa digitalisaatiohankkeista ja ohjeita palvelujen käyttöä varten.

ePorvoo on kaupungin digitaalisten kanavien portaali, josta löydät muun muassa kaikki saatavilla olevat sähköiset lomakkeet asiointia varten.

Neuvoja ja apua

Tarvitsetko apua digitaalisten palvelujen käyttöön?

Digituki-sivulta löydät kootusti tietoa digitaalisten palvelujen käytöstä sekä vinkkejä miten voit kehittää omia taitojasi.

Voit myös varata ajan kaupungin palvelupiste Kompassin digineuvontaan jossa palveluneuvoja auttaa sinua hoitamaan asiasi digitaalisesti.

ENTER r.y. järjestää erityisesti senioreille kohdistettua digiopastusta sekä etä- että lähiopastuksena.

Voit myös kokeilla kysyä Kunta-Katilta, kaupunkimme virtuaaliasiakaspalvelijalta. Klikkaa oikeassa reunassa olevaa Kunta-Katin kuvaa aloittaaksesi keskustelun. Jos tekoäly ei osaa vastata kysymykseesi, sinut ohjataan asiantuntijalle (maanantaista perjantaihin kello 09–15).

Asioi sähköisesti

Porvoon kaupungilla on käytössä useita sähköisen asioinnin palveluja. Yleisimmät omatoimisen asioinnin kanavat löydät ePorvoo-portaalista. ePorvoo-palvelussa voit antaa palautetta nimettömästi, selata muiden antamaa nimetöntä palautetta sekä kysyä neuvoa palveluihin liittyen.

Voit myös tehdä hakemuksia, selailla luottamuselinten pöytäkirjoja ja esityslistoja ja löytää tietoa esimerkiksi koulutuksesta ja varhaiskasvatuksesta.

Osa palveluista vaatii kirjautumista vahvalla tunnistautumisella.

Porvoon kaupungin palvelujen lisäksi löydät ePorvoosta myös tietoa Porvoon vedestä, ympäristöterveydenhuolllosta ja Porvoon Energiasta.

Koppari – nuorten palvelut

Koppari Chat on alle 30-vuotiaille nuorille suunnattu sähköinen asiointikanava, jossa nuori voi saada apua ja vinkkejä eri elämäntilanteisiin. Palvelun toteuttaa nuorten neuvonta- ja ohjauspiste Porvoon Ohjaamo ja Koppari Chatissa saat kaikki samat palvelut, joita Ohjaamo tarjoaa henkilökohtaisen asioinnin palveluina.

Koppari palvelee sekä suomeksi että ruotsiksi. Katso Kopparin sivuilta tarkemmat tiedot ja palveluajat!

Digitaaliset kulttuuripalvelut

Kaupungin digitaalisiin kulttuuripalveluihin sisältyy muun muassa konsertteja, työpajoja ja museovierailuja. Palvelut on koottu kaupungin YouTube-kanavalle.

Digiohjelma 2020–2023

Digiohjelma osana Unelmien Porvoo 2030 -kaupunkistrategiaa.

Digitalisaatiolla tarkoitetaan toimintakulttuurimuutosta nykyaikaisen tietotekniikan
käytön lisääntyessä. Digiohjelmassa nostetaan esille toimenpiteet, joilla uuden teknologian
mahdollistamana tuotetaan asukkaille hyvinvointia.

Digiohjelman kolme teemaa ovat:

  1. Tietoon perustuvat päätökset
  2. Palvelun laatu & työn tehokkuus
  3. Sähköinen kohtaaminen

”Tietoon perustuvat päätökset” –teeman tavoitteena on kehittää edelleen tiedolla johtamista. Päämäärämme on, että kaupungin päätöksenteko perustuu ajantasaiseen tietoon, joka on laajasti kaupungin organisaation, luottamushenkilöiden sekä asukkaiden käytössä.

”Palvelun laatu & työn tehokkuus” -teeman päämäärä on uudistaa kaupunkia ja sen palveluita ennakkoluulottomasti ja yhdessä soveltamalla parhaita käytäntöjä ja uusia teknologioita (esimerkiksi tekoälyä, robotiikkaa ja lohkoketjuja).

Teema ”Sähköinen kohtaaminen” tarkoittaa sitä, että uudistamme tapaamme tuottaa palveluita kuntalaisille. Kokeilukulttuurin ja osallistamisen kautta päätämme, mitkä projektit ja kokeilut priorisoidaan. Päämääränä on olla paras kunta arkenakin.

Jokaisen teeman alla on useampi käyttötapaus ja jokaisella käyttötapauksella on oma tavoite, toimenpide sekä mittarit. Digiohjelman teemat pysyvät vakioina kaudella 2020-2023, mutta uuden teknologian kehittyessä ja kokeiluissa saadun uuden tiedon pohjalta käyttötapauksia päivitetään tarpeen mukaan.

Tutustu tarkemmin ohjelman sisältöön lataamalla digiohjelma alla olevasta linkistä!