Siirry sisältöön

Porvooseen houkutellaan kesätyöntekijöitä yhteisvoimin

Porvooseen houkutellaan tulevaksi kesäksi kausityöntekijöitä yhteismarkkinoinnilla eri puolilta Suomea. Yhteismarkkinoinnin taustalla ovat Porvoon kaupunki, Posintra, Neste ja Borealis. Kesätyöntekijöiden lisäksi kampanjalla tavoitellaan tulevaisuuden osaajia ja asukkaita Porvooseen.

Kilpilahti, kesätyö.

Tervetuloa Porvoon Kilpilahteen

Kesätyökampanjan otsikoksi on valittu ”Tervetuloa Porvoon Kilpilahteen”, koska kampanjan pääkohderyhmänä ovat erityisesti teknisten ja matemaattis-luonnontieteellisten alojen ammatti- ja korkeakouluopiskelijat eri puolilla Suomea, jotka eivät vielä tunne Kilpilahden aluetta. Porvoossa sijaitseva Kilpilahden yritysalue on Pohjoismaiden merkittävin bio- ja kiertotalouden keskittymä.

– Kilpilahdessa on paljon työpaikkoja ja kesätöitä, jotka sopivat erityisen hyvin teknisten alojen opiskelijoille. Porvoossa koulutusmahdollisuudet painottuvat muille aloille. Yhdessä voimme houkutella tulevaisuuden osaajia laajemmin ja kattaa myös maantieteellisesti isomman alueen Suomessa, toteaa rekrytoija Netta Vainio Borealikselta yhteistyön eduista.

Kampanjan kärjeksi on nostettu Kilpilahti ja tekniset alat, mutta kampanjasivulla esitellään myös kaupungin omia kesätyöpaikkoja. Näin sivusto voi helpottaa myös monen porvoolaisen kesätyönhakua.
Kampanjan tavoitteena on myös nostaa esille Porvoo tulevaisuuden työpaikkana ja kotikaupunkina.

– Kun viihtyy yhden kesän, houkutus palata Porvooseen voi jäädä kytemään. Porvoo on hieno kesäkaupunki, joten tännehän voi hakea samanaikaisesti kaverin tai puolison kanssa. Kesätyöpaikkoja löytyy paljon esimerkiksi matkailu- ja ravintola-alalta ja myös kaupungilla on paljon kesä- ja kausityöpaikkoja, Porvoon kaupungin markkinointi- ja asiakaspalvelupäällikkö Raila Lassila kertoo.

Markkinointiyhteistyö säteilee mahdollisuuksia laajasti

Markkinointikanavina hyödynnetään muun muassa sosiaalista mediaa, ulkomainontaa korkeakouluissa sekä hakusanamarkkinointia. Kampanjan neljä päätoimijaa, eli Neste, Borealis, Posintra ja Porvoon kaupunki ovat kaikki tarjonneet resursseja kampanjan toteutukseen.

Muutkin Kilpilahden yritysalueen työnantajat pääsevät hyötymään kampanjan näkyvyydestä. Tässä on hyödynnetty Posintran olemassa olevia verkostoja alueen yritysten keskuudessa:

– Muillekin Kilpilahden yrityksille on tarjottu mahdollisuus lyhyesti esitellä yrityksensä ja kesätyöpaikkansa sivustolla, ja toivomme, että hekin saavat paljon hyviä hakemuksia. Lisäämme vielä yrityksiä, sitä mukaa, kun ilmoituksia tulee, Jenni Juuvinmaa Posintralta kertoo.

Yhteistyö Kilpilahden yritysten ja kaupungin välillä kehittyy jatkuvasti. Toimintaa kehitetään monessa eri foorumissa pitkän ja lyhyen tähtäimen tavoitteiden pohjalta. Viestintä- ja markkinointiyhteistyö tähtää alueen tunnettuuden ja vetovoiman kasvattamiseen.

– Koemme yhteistyön näin konkreettisellakin tasolla tärkeäksi. Porvoon Kilpilahden alue on meille strategisesti merkittävä ja meiltä löytyy paljon nesteläisiä, jotka ovat aloittaneet uransa meillä juuri kesätyön kautta, toteaa Essi Suortti Nesteeltä.

Tervetuloa kesätöihin Porvoon Kilpilahteen!