Siirry sisältöön

Matalan kynnyksen liikuntaryhmät

Kevennetty kuntojumppa

Kokonhalli ma klo 10.30-11.30
Tolkkinen ke klo 14.30-15.30

Tunti koostuu lämmittelyosuudesta, tasapaino- ja lihaskuntoharjoitteista sekä lopun venyttelyosuudesta. Tarkoituksena on lihaskunnon, tasapainon, liikkuvuuden ja venyvyyden lisääminen iän tuomat muutokset huomioiden. Tunti ei sisällä hyppyjä, mutta lattiatason liikkeitä on mukana. Ohjaaja Irene Vesterinen.

Kuntojumppa

Kokonhalli to klo 10.45-11.30

Tunti sisältää alkulämmittelyn, lyhyen ja helpon askellussarjan, lihaskuntoa sekä lyhyen venyttelyosuuden. Pääpaino tunnilla on sekä seisten että lattiatasossa tehtävillä lihaskuntoa ylläpitävillä liikkeillä. Ohjaaja Kirsi Krusberg.

Lavis -lavatanssijumppa

Hauska ja helppo liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssin askeleiden ja jumpan yhdistämiseen. Lavis sopii kaikille, sillä siihen ei tarvita paria eikä lavatanssitaustaa. Ohjaaja Kati Nikkanen.

Senioritanssi

Kokonhalli to klo 9.45-10.30

Kohotetaan kuntoa tanssien. Tunnilla tanssitaan perinteisen lavatanssimusiikin lisäksi latinalaisia rytmejä, rockia, poppia yms. Nautitaan musiikista ja tanssin tuomasta hyvästä olosta sekä kohotetaan kuntoa samalla. Et tarvitse paria osallistuaksesi. Ohjaaja Kirsi Krusberg.

Kuntopiiri

Uimahallin liikuntasali ti klo 13.45-14.45

Tunti soveltuu sinulle, mikäli haluat kehittää lihasvoimaa- ja kestävyyttä, tasapainoa ja liikkuvuutta ilman askelkuvioita tai hyppyjä. Tunnilla liikutaan ohjaajan opastuksella pisteeltä toiselle. Loppuun kehoa huoltava venyttelyhetki. Ohjaaja Enni Karhunen.

Voimajumppa

Uimahallin liikuntasali ma klo 10.30-11.15

Voimaa ja jaksamista arkeesi! Perinteinen lihaskuntotunti, joka kehittää helppojen liikemallien avulla lihasvoimaa, tasapainoa ja kehonhallintaa käsipainoja sekä kuminauhoja apuna käyttäen. Ohjaaja Enni Karhunen.

Seniori thai-nyrkkeily

Urheiluhalli thai-sali ke klo 10.00-11.00

Turvallinen, hauska ja kuntoa kehittävä tunti. Thai-nyrkkeily kehittää koordinaatiota, tasapainoa, notkeutta ja liikkuvuutta. Mukaan tarvitset vain sisäliikuntavälineet.
Yhteistyössä Porvoo Thaiboxing Club:n kanssa. Ohjaaja Kari Viinikainen.

Ryhtijumppa

Uimahallin liikuntasali ke klo 12.00-12.45

Tunnilla keskitytään vahvistamaan syviä, selkärankaa ja lantiota tukevia lihaksia sekä pyritään lisäämään kehon liikkuvuutta lempein rauhallisin liikkein. Tunnin tavoitteena on auttaa sinua kannattelemaan kehoasi ryhdikkäästi. Ohjaaja Lotta Eskelinen.

Tasapainoa tanssin avulla

Uimahallin liikuntasali to klo 13.00-13.45

Tunti on helppo ja sopii hyvin kaikille, jotka nauttivat liikkumisesta musiikin tahdissa ja haluavat kehittää koordinaatiota, lihasvoimaa ja tasapainoa. Tavoitteena on liikkumisen lisäksi tuoda päivään energiaa ja iloista mieltä. Ohjaaja Riikka Kekäläinen.

Aamun venyttelyhetki

Uimahallin liikuntasali ma klo 8.30-9.15
Uimahallin liikuntasali ma klo 9.30-10.15

Aamun venyttelyhetki tarjoaa rauhallisen ja lempeän tavan valmistaa keho alkavaan päivään. Tunnilla tehdään lyhytkestoisia venyttelysarjoja ja nivelpyörityksiä oman kehon ehdoilla. Ohjaaja Enni Karhunen.

Syvävenyttely & rentoutuminen

Uimahallin liikuntasali to klo 13.00-13.45

Kehon ja mielen rentoutumishetki, jossa minuutin mittaisten venytysten avulla pyritään vähentämään kehon kireyksiä rauhalliseen tahtiin vaihtuvilla liikkeillä. Kehoa ja mieltä hemmotellaan rentoutumis- ja hengitysharjoituksilla lattiatasossa tunnin päätteeksi. Ohjaaja Lotta Eskelinen.

Liikkuvuutta ja kehonhuolto

Uimahallin liikuntasali to klo 14.00-14.45

Arjen toiminnoissa tärkeät tukilihaksesi vahvistuvat, lihastasapainosi kehittyy ja liikkuvuus paranee monipuolisten kehonhallintaharjoitteiden avulla. Ohjaaja Riikka Kekäläinen.

Kehonhuoltoa venytellen

Kokonhalli to klo 11.45-12.30

Tunnilla tehdään aktiivista venyttelyä seisten ja lattiatasossa. Tunti ylläpitää liikkuvuutta ja liikkeet tehdään omaan tahtiin, hengitystä apuna käyttäen. Ohjaaja Kirsi Krusberg.