Siirry sisältöön

Kaupungin sähköiset palvelut – ilo vai inho? Vastaa kyselyyn ja voita Museokortti 

Kaupunki selvittää kyselyllä, millaisia toiveita porvoolaisilla on sähköisten palvelujen suhteen. Kysely on auki 6.11.2022 asti.

Kompassi digineuvonta.

Kyselyyn vastataan nimettömänä. Yhteystietonsa jättäneiden kesken arvotaan kolme museokorttia.

Kyselyn tulokset kehitystyön kivijalka 

Kaupunki kehittää sähköisiä palveluitaan jatkuvasti. Erityisesti koronapandemian aikana sähköisessä asioinnissa otettiin loikkia eteenpäin, kun moni palvelu jouduttiin tarjoamaan sähköisesti kokoontumisrajoitusten takia. Nyt kun rajoitukset ovat lieventyneet, kaupunki haluaa selvittää, mitä toiveita porvoolaisilla on sähköisille palveluille tulevaisuudessa.  

– On todella tärkeää, että kaikki pystyisivät hoitamaan asioitaan itselleen mieleisellä tavalla. Kyselyvastausten avulla saamme selville, mitä asioita porvoolaiset haluavat hoitaa sähköisesti ja toisaalta mitkä palvelut halutaan mieluummin kasvokkain, kehityspäällikkö Eveliina Keski-Koukkari taustoittaa.  

Kaupunki priorisoi sähköisten palvelujen kehittämistä kyselyn vastausten avulla. 

Toiveiden perusteella voidaan esimerkiksi parantaa olemassa olevien palveluiden ominaisuuksia tai ottaa työn alle kokonaan uusien sähköisten palvelujen kehittämistä. 

Vastaukset ja ehdotukset ohjataan niille yksiköille, joiden vastuulla palvelut ovat. 

Yhteishanke hyödyttää useita kaupunkeja 

Kysely toteutetaan samanaikaisesti myös Turussa, Tampereella ja Lahdessa osana kaupunkien yhteistä sähköisen asioinnin kehittämishanketta. Tavoitteena on saada laajasti vastauksia ja ideoita sähköisestä asioinnista. 

Lisätiedot: