Siirry sisältöön

Kunta-Kati on Porvoon kaupungin virtuaalinen asiakasneuvoja. Tekoälyyn perustuva Kunta-Kati osaa vastata kysymyksiin Porvoon kaupungin palveluista. Kunta-Katin tiedot perustuvat kaupungin työntekijöiden syöttämiin tietoihin ja lisäksi se osaa hakea tietoa tietokannoista, esimerkiksi Suomi.fi-palvelussa sijaitsevassa Palvelutietovarannosta (PTV).  

Jatkuvaa kehitystä palautteen perusteella

Kunta-Katin ymmärtää kokonaisia lauseita sekä pystyy tunnistamaan kirjoitusvirheet ja puhekieliset ilmaisut. Kati hyödyntää toiminnassaan tekoälyä muun muassa siinä, miten se tunnistaa kuntalaisten kysymyksiä.

Katia koulutetaan jatkuvasti ja palaute on tervetullutta. Kati myös tallentaa itse kysymyksiä, joihin se ei ole löytänyt vastausta, jotta Porvoon kaupungin henkilöstön on helppo tunnistaa ongelma-alueet.

Saatavana vuorokauden ympäri

Kunta-Kati on käytössä vuorokauden ympäri, vuoden jokaisena päivänä. Kunta-Kati ohjaa tarvittaessa asiakasneuvojalle. Asiakasneuvojat vastaavat kyselyihin palvelupisteiden aukioloaikojen mukaisesti. 

Tietosuoja korkealla tasolla

Kunta-Katissa tietosuoja on korkealla tasolla. Malli häivyttää automaattisesti keskustelijan tunnistamisen mahdollistavat tiedot sekä antaa käyttäjälle mahdollisuuden poistaa keskustelun.

Kunta-Kati ei tallenna tietojasi. Porvoon kaupungin tietosuojaselosteet löydät alla olevasta linkistä:

Asiantuntijoita kolmelta sektorilta

Jos Kunta-Kati ei löydä vastausta kysymykseesi, sinut ohjataan aukioloaikojen mukaisesti palveluneuvojalle. Chatissä päivystää:

  • Varhaiskasvatuksen asiantuntijoita
  • Palvelupiste Kompassin henkilökuntaa
  • Erityisesti matkailuun liittyviin kysymyksiin perehtyneet Kesähelpit kesän aikana

Voit ladata keskustelun laitteellesi tai poistaa sen

Halutessasi, voit ladata keskustelun omalle laitteellesi, esimerkiksi älypuhelimen muistiin tai tietokoneelle. Tämä voi olla hyödyllistä, jos käyt keskustelun Kunta-Katin kanssa asiantuntijachatin aukioloaikojen ulkopuolella, ja haluat voida palata keskusteluun myöhemmässä vaiheessa tavoittaessasi asiantuntijan.

Voit myös poistaa keskustelun kokonaan. Katso alta miten lataat tai poistat keskustelun.

Näin tallennat keskustelun itsellesi 

Voit halutessasi ladata Kunta-Katin tai asiantuntijan kanssa käymäsi keskustelun omalle laitteellesi. 

Toimi näin: 

Klikkaa kolmea pistettä Kunta-Katin ruudun yläpalkissa. Ruudunlukijassa kolmen pisteen tilalla lukee teksti Apua / Avaa valikko.

Klikkaa ”Lataa keskustelu”. 

Keskustelu tallentuu laitteellesi sijaintiin, joka laitteellesi on määritelty latausten sijoituspaikaksi. Windows-käyttöjärjestelmällä varustetuissa tietokoneissa tämä on usein ”Ladatut tiedostot” tai ”Downloads”-niminen kansio. 

Halutessasi voit myös poistaa käymäsi keskustelun painamalla ”Poista keskustelu”. Tämä poistaa keskustelun kokonaisuudessaan. Huomioi, että poistettua keskustelua ei voi palauttaa!

Painamalla ”Takaisin” pääset takaisin jatkamaan keskustelemista Kunta-Katin tai asiantuntijan kanssa.