Siirry sisältöön

Keskustelevaa tekoälyä hyödyntävä Kunta-Kati neuvoo asukkaita kaupungin verkkosivustolla

Kunta-Kati on tekoälyä hyödyntävä sähköisen asioinnin kanava, joka on liitetty osaksi kaupungin verkkosivustoa. Katin löytää porvoo.fi-pääsivun lisäksi tärkeimmiltä sisältösivuilta.

Kunta-Kati toimii ennen kaikkea asiakaspalvelun ja sivuston hakutoiminnon tukena. Se ”keskustelee” kuntalaisten kanssa verkkosivustolla kaikkina päivinä 24/7. Palvelua löytyy suomen- ja ruotsinkielisiltä sivuilta.

Kati ymmärtää kirjoitusvirheitä ja oppii kokemuksesta
Kati hyödyntää toiminnassaan tekoälyä muun muassa siinä, miten se tunnistaa kuntalaisten kysymyksiä.

Kunta-Katin ymmärtää kokonaisia lauseita sekä pystyy tunnistamaan kirjoitusvirheet ja puhekieliset ilmaisut.

Kati tarjoaa asiakkaalle vastauksia kaupungin verkkosivuilta yli toimialarajojen, eikä asiakkaan tarvitse tietää, kuka palvelua tuottaa, missä tieto sijaitsee ja miten sen löytää.

Kunta-Katissa tietosuoja on korkealla tasolla. Malli häivyttää automaattisesti keskustelijan tunnistamisen mahdollistavat tiedot sekä antaa käyttäjälle mahdollisuuden poistaa keskustelun.

Katia koulutetaan jatkuvasti ja palaute on tervetullutta.
Katin voi myös ohjata hakemaan Porvoota koskevaa tietoa muista verkkopalveluista ja se hyödyntää esimerkiksi julkiset palvelut kokoavan Suomi.fi-palvelutietovarannon tietoja mahdollisimman laajasti.