Löydät tältä sivulta linkkejä Porvoon kaupungin digitaalisiin palveluihin ja ohjeita niiden käyttöön.
ePorvoo – asioi sähköisesti
Kaupungin sähköiset asiointipalvelut on koottu ePorvoo-palveluun, jossa voit muun muassa
- antaa palautetta nimettömästi,
- selata muiden antamaa nimetöntä palautetta,
- kysyä neuvoa palveluihin liittyen,
- tehdä hakemuksia,
- selailla luottamuselinten pöytäkirjoja ja esityslistoja ja
- löytää tietoa esimerkiksi koulutuksesta ja varhaiskasvatuksesta.
Osa palveluista vaatii kirjautumista vahvalla tunnistautumisella.
Porvoon kaupungin palvelujen lisäksi löydät ePorvoosta Porvoon veden, ympäristöterveydenhuollon ja Porvoon Energian sähköisiä palveluita.
Neuvoja ja apua
Tarvitsetko apua digitaalisten palvelujen käyttöön?
Digituki-sivulta löydät kootusti tietoa digitaalisten palvelujen käytöstä sekä vinkkejä miten voit kehittää omia taitojasi.
Voit myös varata ajan kaupungin palvelupiste Kompassin digineuvontaan, jossa palveluneuvoja auttaa sinua hoitamaan asiasi digitaalisesti.
ENTER ry järjestää erityisesti senioreille kohdistettua digiopastusta sekä etä- että lähiopastuksena.
Kunta-Kati on kaupungin virtuaalinen asiakaspalvelija, jolta voit kysyä kaupungin palveluista. Aloita keskustelu klikkaamalla sivun oikeassa reunassa olevaa Kunta-Katin kuvaa. Jos tekoälyä hyödyntävä Kunta-Kati ei osaa vastata kysymykseesi, sinut ohjataan asiakaspalvelijalle (maanantaista perjantaihin kello 9–15).
Tukea palveluiden käyttöön
Palveluita verkossa
Digiohjelma 2020–2023
Kaupungin digitaalisten palveluiden kehittämistä ohjaa digiohjelma. Digiohjelman kolme teemaa ovat:
- Tietoon perustuvat päätökset – teeman tavoitteena on kehittää edelleen tiedolla johtamista. Päämäärämme on, että kaupungin päätöksenteko perustuu ajantasaiseen tietoon, joka on laajasti kaupungin organisaation, luottamushenkilöiden sekä asukkaiden käytössä.
- Palvelun laatu & työn tehokkuus – teeman päämäärä on uudistaa kaupunkia ja sen palveluita ennakkoluulottomasti ja yhdessä soveltamalla parhaita käytäntöjä ja uusia teknologioita (esimerkiksi tekoälyä, robotiikkaa ja lohkoketjuja).
- Sähköinen kohtaaminen tarkoittaa sitä, että uudistamme tapaamme tuottaa palveluita kuntalaisille. Kokeilukulttuurin ja osallistamisen kautta päätämme, mitkä projektit ja kokeilut priorisoidaan. Päämääränä on olla paras kunta arkenakin.
Tutustu tarkemmin ohjelman sisältöön lataamalla digiohjelma alla olevasta linkistä!