Hoppa till innehåll

Information om Borgå stads digitala tjänster samt om digitaliseringsprogram och råd för användning av tjänster.

ePorvoo – digitala tjänster

Stadens digitala tjänster finns i ePorvoo -tjänsten där du kan:

  • ge anonym respons
  • bläddra bland anonym respons som andra gett
  • fråga råd om tjänster
  • göra ansökninga
  • läsa förtroendeorganens protokoll och föredragningslistor
  • hitta information om till exempel skolor och småbarnspedagogik

En del av tjänsterna kräver stark identifiering.

Förutom Borgå stads tjänster hittar du även digitala tjänster som Borgå vatten, miljöhälsovården och Borgå Energi erbjuder.

Råd och hjälp

Behöver du hjälp med användandet av digitala tjänster?

Från Digistöd sidan hittar du samlat information om användning av digitala tjänster och tips hur du kan utveckla dina egna färdigheter.

Du kan också boka tid på servicepunkten Kompassens digirådgivning där en sakkunnig hjälper dig att uträtta dina ärenden digitalt.

ENTER rf ordnar speciellt för seniorer avsedd digihjälp både som när- och distanshandledning.

Du kan också fråga Kommun-Kati, stadens virtuella kundrådgivare. Klicka på Kommun-Katis bild i nedre hörnet till höger för att påbörja diskussionen. Om artificiella intelligensen inte kan hjälpa dig, kopplas du om till en sakkunnig (måndagar till fredagar klockan 9–15).

Digiprogrammet 2020–2023

Digiprogrammet styr utvecklingen av stadens digitala tjänster. Digiprogrammets tre teman är:

  • att betjäna kunder i omfattande utsträckning med hjälp av människonära elektroniska tjänster,
  • att utnyttja digitaliseringen för att åstadkomma dagliga miljögärningar och
  • att automatisera verksamheten och göra den mer lättrörlig för att tiden ska kunna användas nyttigare.

Bekanta dig i detalj med programmet, genom att ladda ned det från länken nedan!