Siirry sisältöön

Uusi asiakas- ja potilastietojärjestelmä käyttöön sosiaali- ja terveyspalveluissa

Tiedote 27.1.2020: Sosiaali- ja terveyspalveluiden tekstiviestimuistutukset eivät toimi – asiakkaiden ajanvaraukset ovat voimassa normaalisti


Porvoon kaupungin sosiaali- ja terveystoimessa otetaan käyttöön Tieto Oyj:n Lifecare asiakas- ja potilastietojärjestelmä perjantain ja lauantain 24–25.1. aikana.

Järjestelmän käyttöönotto aiheuttaa käyttökatkon. Katko alkaa perjantaina 24.1.2020 kello 18 ja kestää noin 14 tuntia. Käyttökatkon aikana toimitaan ilman kirjaamista digitaaliseen järjestelmään, mutta vanhan Effica-järjestelmän katselukanta asiakas- ja potilastietoihin on henkilöstön käytettävissä. Katkon aikana tehdyt asiakkaiden terveydentilaan liittyvät kirjaukset siirretään sähköiseen järjestelmään jälkikäteen. 

–Käyttöönotto tehdään ilta- ja yöaikaan viikonloppuna, jotta siitä aiheutuisi mahdollisimman vähän haittaa toiminnalle. Palvelu saattaa olla päivityksen aikana ja noin viikon sen jälkeen normaalia hitaampaa, joten asiakkaita pyydetään varaamaan riittävästi aikaa asioidessaan palveluissa. 

– Olemme ottaneet oppia muiden kokemuksista ja valmistautuneet Lifecare-päivitykseen jo kuukausien ajan kouluttamalla henkilöstöä uuden järjestelmän käyttöön. Siirtymä Efficasta Lifecareen vaatii uusien työprosessien opettelemista ja omaksumista, mutta sujuvoittaa työntekoa jatkossa, toteaa johtava lääkäri Kati Liukko. 

Lisätietoja:
Johtava lääkäri Kati Liukko
puh. 040 489 1763
kati.liukko@porvoo.fi

Järjestelmäasiantuntija Päivi Nororaita
puh. 040 676 1413
paivi.nororaita@porvoo.fi