Pöytäkirjojen julkaisukäytännöt muuttuvat
Porvoon kaupungin luottamuselinten pöytäkirjojen julkaisukäytännöt muuttuvat kuntalain muutoksen vuoksi. Uuden kuntalain mukaan kunnat voivat julkaista verkossa olevissa pöytäkirjoissa ainoastaan tiedonsaannin kannalta välttämättömiä henkilötietoja, ja nekin on poistettava tietoverkosta oikaisuvaatimus- tai valitusajan päättyessä.
– Internetissä jo julkaistuissa luottamuselinten pöytäkirjoissa on henkilötietoja, joita ei voi poistaa yksitellen. Tämän vuoksi joudumme poistamaan kaikki vanhat pöytäkirjat verkosta, kertoo hallintojohtaja Outi Lehmijoki.
Muut kuin aivan tuoreimmat pöytäkirjat poistetaan verkosta ennen heinäkuun alkua. Pöytäkirjat ovat julkisia, ja vanhan pöytäkirjan saa tarvittaessa edelleen käyttöönsä pyytämällä joko palvelupiste Kompassista tai arkistosihteeri Heli Kannasteelta.
– Muutamme nyt pöytäkirjojen kirjoittamistapaa, jotta meidän ei tarvitse enää jatkossa poistaa vanhoja pöytäkirjoja internetistä. Kirjoitamme pöytäkirjat vastedes joko ilman henkilötietoja tai huolehdimme tietojen poistamisesta pöytäkirja kerrallaan. Silloin pöytäkirjat voivat olla verkossa kuinka kauan vaan.
Kaupungin luottamuselinten esityslistat julkaistaan internetissä normaaliin tapaan jo ennen luottamuselinten kokouksia.
Lisätietoja: hallintojohtaja Outi Lehmijoki, puh. 040 716 5773, outi.lehmijoki@porvoo.fi
Vanhat pöytäkirjat
Palvelupiste Kompassi
Avoinna ma–pe klo 9–16
Rihkamatori B, 06100 Porvoo
Puh. 020 69 2250
Verkkoasiointi
Arkistosihteeri Heli Kannaste (13.7.2017 alkaen)
Puh. 040 487 0727
heli.kannaste@porvoo.fi
29.6.2017 10:53
Tunnisteet: Päätöksenteko Hallinto