Työnhakijalle

  1. Lähetä hakemuksesi työpaikkailmoituksessa olevan ”Hae työpaikkaa” -linkin kautta.
  2. Hakiessasi ensimmäistä tehtävää Kuntarekryn kautta rekisteröidy, luo itsellesi tunnukset ja kirjaudu.
  3. Täytä hakulomake ja tallenna.
  4. Kun täytät järjestelmään perustietosi, työkokemuksesi ja koulutustietosi tallentuvat ne automaattisesti ja ovat käytettävissä aina kun haet työpaikkaa Kuntarekryn kautta.
  5. Tarkista, että olet täyttänyt lomakkeeseen kaikki pakolliset tiedot, joissa on *-merkki. Ohjelma ilmoittaa sivun ylälaidassa punaisella tekstillä, mikäli jokin pakollinen tieto on jäänyt puuttumaan. Jos pakollisia tietoja puuttuu, ei hakemusta pysty lähettämään.
  6. Paina ”Lähetä hakemus” -painiketta.

Hakemuksesi on tullut perille, kun saat automaattisen vastauskuittauksen.

Järjestelmä tallentaa automaattisesti aina viimeksi käsitellyn hakemuksen tiedot pohjaksi seuraavaa hakemusta varten. Voit päivittää tietojasi hakukohtaisesti sekä muokata hakemustasi aina viimeiseen hakupäivään asti, vaikka olisit jo lähettänyt hakemuksen työantajalle.