Hoppa till innehåll

Fördröjningar i social- och hälsovårdssektorns klientfakturor

Klient- och patientdatasystemet LifeCare togs i bruk inom social- och hälsovårdssektorn i slutet av januari. Det har framkommit ett problem i förbindelsen mellan klientdatasystemet och tjänsten för skickande av fakturor. Problemet åtgärdas just nu.

Klient- och patientdatasystemet LifeCare togs i bruk inom social- och hälsovårdssektorn i slutet av januari. Det har framkommit ett problem i förbindelsen mellan klientdatasystemet och tjänsten för skickande av fakturor. Problemet åtgärdas just nu.

Problemet har lett till att skickandet av klienternas fakturor har fördröjts. Detta beaktas i betalningstiderna och vid behov kan klienterna förhandla om tilläggstid. 

– Efter att problemet har lösts, kan vissa klienter på samma gång få flera fakturor för tjänster som använts i början av året. Vi beklagar de olägenheter som detta orsakar. Klienterna kan ringa vårt faktureringsnummer, ifall betalningstiderna orsakar problem, konstaterar byråansvarig Matias Melén. 

Mera information om faktureringen:

sote.laskutus@porvoo.fi
tfn 040 676 1397 (mån.– fre. kl. 9–11). 

Ytterligare information:

byråansvarig Matias Melén
tfn 040 571 7356
matias.melen@porvoo.fi

förvaltningschef Salla Paavilainen
tfn 040 676 1453
salla.paavilainen@porvoo.fi