Hoppa till innehåll

Salgrupper

Balance (måndagar kl. 19.30-20.20)

Balance är kroppsvårdstimme, där man koncentrerar sig på kontroll av de djupa musklerna, avslappning och tänjning av de ytliga musklerna samt förbättring av rörligheten. Denna lugna, behagliga timme lämpar sig vem som helst. Ledare Mira Oras

Basic (måndagar kl. 17-18)

En basjumpa med parkjumpans känsla och bra musik. Uppvärmning med steg, muskeltränings delen med redskap eller utan och till slut en kort nedvarvning/stretching. Ledare Satu Partanen

FasciaMethod (torsdagar kl. 17.45-18.45)

FasciaMethod är en finländska fysioterapeuter utvecklad kroppsvårdmetod. Lektionen innehåller bl.a. rörlighetsövningar, dynamiska strechningar och rörelsekontrollsövningar. FasciaMethod passar för alla som vill förbättra uthålligheten effektivt och befrämja välmåendet. Ledare Kati Nikkanen

Fit´n Fun (onsdagar kl. 19.15-20.15)

Bränn fett och stärka kroppen mångsidigt. Timmen innehåller uppvärmning, slutstretchning samt varierande enkla stegserier samt rörelsekombinationer, muskelkonditionsdelen och övningar som förbättrar aerobiska egenskaper. Vi tränar med redskap samt med egen kroppsvikt. Effektiv och rolig, låt musiken föra dig. Ledare Vivian Seunavaara

Kettlebell (tisdagar kl. 18.15-19.15)

Muskelträning med kettlebell. Den ger motstånd i bekanta rörelser och utmanar dig att öva din balans, koordination och rörelse när det gäller stötning, drag och svänger. På den mångsidiga timmen fungerar olika muskelgrupper samtidigt. Timmen lämpar sig såväl för män som kvinnor oberoende av konditionsnivån. Ledare Tarja Paanola

PowerCore (lördagar kl. 11-12)

Börja veckoslut med denna effektiva ”goda fiilis” jumpa. I början av timmen uppvärmning med lätta stegserier. Muskelkonditionsdelen betonas på core-delen, som övar med mångsidiga rörelser samt efen kroppsvikt och redskap. Timmen avslutas med tänjning. Ledare Minna Penttinen

Pump (måndagar kl. 18.15-19.15)

Muskelstyrketimme var musklerna stärks och formas med hjälp av redskap. Timmen lämpas sig både för kvinnor och män. Inga stegserier. Ledare Sanna Nylund

StarkKropp (tisdagar kl. 17.15-18.05)

En timme som förstärker stödmuskulaturer i kroppen. Timmen innehåller dynamiska stretchingar för att öppna och väcka upp kroppen. Timmen fokuserar också på att förbättra hållningen och stärka rygg- och magmusklerna. Samtidigt förbättrar övningarna också koordination, kroppkontrol och balance. Timmen passar alla som vill ha en stark och funktionell kropp. Ledare Tarja Paanola

Strong (söndagar kl. 16.30-17.30)

En träningstimme där vi utmanar hela kroppen. Hiit-träning och musik slås ihop på ett sätt som får dig att träna lite intensivare. Musiken är timmens ”drive”.
Du får en starkare, snabbare och smidigare kropp och fettförbränningen blir aktivare även efter passet.
OBS! Träningen är ingen danstimme, passar även för män. Ledare Satu Partanen

Zumba (onsdagar kl. 18-19)

Zumba är roligt och effektivt. Zumba är bra musik och medryckande stämning. På lektionerna gör man enkla danssteg turvis i snabbt och långsamt tempo. Ledare Satu Partanen

Bassänggrupper

AquaCircuit (torsdagar kl. 19-19.45)

En effektiv konditionscirkelträning i grund eller i djupt vattnet. Efter en gemensam uppvärmning gör man muskelkonditionsövningar med eller utan redskap från en station till en annan. Det är lätt att anpassa ansträngningsnivån efter eget tycke och smak. Ledare Kati Nikkanen

AquaDeep (onsdagar klo 18-18.45)

Effektiv, rolig timme utan bottenberöring som utmanarbåde core och kroppskontroll. I jumpan används sk.löpbälte och också olika redskap. Ledare Vivian Seunavaara

AquaSplash (tisdagar kl. 16.15-17)

En mångsidig och fartfylld timme var man utnyttjar vattenmotståndet. Förutom att motion i vatten är effektivt är det också mycket skönsamt för lederna. Ledare Enni Karhunen

AquaPulse (måndagar kl. 18.30-19.15)

En vattentimme som höjer pulsen. Effektiv intervallträning som innehåller förhöjning av pulsen och muskelträning. Ledare Satu Partanen