Norike vattenverk har tagits i bruk igen 19.9.
Norike vattenverk togs tillfälligt ur bruk 13.8. Inga kvalitetsavvikelser konstaterades i det utgående vattnet från anläggningen, och UV- eller klordesinficeringsutrustningen hade inte haft några driftstörningar. Denna försiktighetsåtgärd vidtogs dock eftersom förhöjda mikrobhalter hade upptäckts i prover tagna från Norikes råvattenbrunnar. Enligt de senaste provresultaten har det inte mera förekommit förhöjda mikrobhalter i råvattenbrunnarna. Verket togs […]